Institut za kardiovaskularne bolesti Vojvodine

Prevencija bolesti srca

Smanjenje faktora rizika i njihovog uticaja na razvoj kardiovaskularnih bolesti, preokupacija je savremene svetske kardiologije. Lekar, da bi predupredio oboljenje može da propiše odredjeni lek koji u velikoj meri može da spreči napredovanje koronarne srčane bolesti.

Šta možemo sami da učinimo za svoje zdravlje?

bpm10Redovno kontrolišite:

- krvni pritisak

- nivo šećera u krvi

- nivo masnoća u krvi

 

 

Svetska zdravstvena organizacija preporučuje sedam saveta za zdrav, kvalitetan i dug život:
1. redovno spavajte 7-8 sati,
2. redovno se bavite fizičkom aktivnošću (najmanje 30 minuta na dan),
3. redovno doručkujte,
4. jedite pametno: hrana neka ne bude s previše energije, masnoća i soli, a neka u njoj bude više povrća i voća,
5. izbegavajte uzimanje hrane između obroka i održavajte optimalnu telesnu težinu,
6. nikada ne pušite cigarete,
7. alkohol uzimajte umereno ili ga sasvim izbegavajte.

piramidaŠta je pravilna ishrana?
Pravilnom ishranom u mnogome možemo pobojšati naše zdravlje i umanjiti rizik od nastanka bolesti. Zdrava ishrana je umerena i raznovrsna, i treba da se pridržavamo ovih jednostavnih pravila:

- svaki dan jesti sveže voće i povrće
- izbegavati punomasno mleko i punomasne sireve, treba uzimati proizvode od obranog mleka sa manje masnoća
- izbegavati proizvode od belog brašna,
- jesti hleb od celog zrna žitarica (integralni hleb), integralni pirinač
- jesti meso svaki drugi ili treći dan - izbegavati masno svinjsko meso
- jesti ribu dva do tri puta nedeljno
- smanjiti količinu ulja i drugih masnoća biljnog i životinjskog porekla
- smanjiti unos belog šećera i slatkiša
- smanjiti količinu soli, ne dosoljavati hranu
- konzumirati umerene količine alkohola

Heart_NGK0207_lgRedovna fizička aktivnost
Korisna fizička aktivnost podrazumeva redovne šetnje - svaki dan po 30-tak minuta, kao i rad u bašti ili prirodi. Na taj način povoljno utičemo i na faktore rizika: krvni pritisak, prekomernu telesnu težinu i masnoće u krvi. Ali treba biti oprezan: prekomeran fizički napor (trčanje, teretana, fitnes) u zatvorenom prostoru može dodatno opteretiti srce i krvne sudove i mora biti pod nadzorom lekara.

Ukoliko ste pušač prestanite da pušite! Duvanski dim štetan je ne samo za srce nego za celokupni organizam!

Pokušajte da savladate stres koji se javlja na poslu ili kod kuće, trudite se da budete pozitivni, da se radujete svakom danu vašeg života, jer smeh takođe blagotvorno deluje na zdravlje.

health_heartZDRAVLJE JE VAŽNIJE OD SVIH DRUGIH STVARI!!!

Vesti

IKVBV širi Vojvođansku zdravstvenu mrežu za akutni STEMI IKVBV širi Vojvođansku zdravstvenu mrežu za akutni STEMI 14-04-15 - - Pacijenti mogu prepoznati samo 3 od 11 napada infarkta mio... More detail
Muzika srca Muzika srca 14-03-27 - Koncert u Institutu za KVB Vojvodine: MUZIKA SRCA, Sremska... More detail
Lekari sa IKVBV leče pacijente u Inđiji Lekari sa IKVBV leče pacijente u Inđiji 14-03-13 - USLOVI LEČENJA SADA JOŠ BOLJI Sremska Kamenica, 13. mart 2014.... More detail
SRCE NE SME DUGO DA PATI SRCE NE SME DUGO DA PATI 14-03-13 - Širenje mreže pokrivenosti vojvođanskih gradova. Četrnaesta... More detail
Vrhunska zdravstvena zaštita meštana Bačkog Petrovca Vrhunska zdravstvena zaštita meštana Bačkog Petrovca 14-01-21 - BRŽE DO ZDRAVOG SRCA Sremska Kamenica, 21. januar 2014. godine Samo... More detail

Humanizacija Instituta

Upoznaj svoj rizik / Jedan život jedno srce

pitanja i komentari

 

zdravo baner

PROJEKAT „TWINNING" (BLIZANAČKA SARADNJA) IZMEĐU INSTITUTA ZA KARDIOVASKULARNE BOLESTI VOJVODINE I AZZIENDA OSPEDALIERA DI LECCO (LOMBARDIJA, ITALIJA)

Projekat „twinning" se odvija pod pokroviteljstvom Pokrajinskog Sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju Vlade A.P. Vojvodine, i Vlade Regije Lombardije (Italija).

Opširnije...

5. MAJ Svetski dan čistih ruku

Kampanje Ministarstva zdravlja RS

 

ImatePravoBaner  ZdravljeSaOsmehom 

Kućni red Instituta

kucni_red

go_red_logo

Poslovanje i javne nabavke

Informator o radu

u izradi...

Loading ...