Institut za kardiovaskularne bolesti Vojvodine

Prevencija bolesti srca

Smanjenje faktora rizika i njihovog uticaja na razvoj kardiovaskularnih bolesti, preokupacija je savremene svetske kardiologije. Lekar, da bi predupredio oboljenje može da propiše odredjeni lek koji u velikoj meri može da spreči napredovanje koronarne srčane bolesti.

Šta možemo sami da učinimo za svoje zdravlje?

bpm10Redovno kontrolišite:

- krvni pritisak

- nivo šećera u krvi

- nivo masnoća u krvi

 

 

Svetska zdravstvena organizacija preporučuje sedam saveta za zdrav, kvalitetan i dug život:
1. redovno spavajte 7-8 sati,
2. redovno se bavite fizičkom aktivnošću (najmanje 30 minuta na dan),
3. redovno doručkujte,
4. jedite pametno: hrana neka ne bude s previše energije, masnoća i soli, a neka u njoj bude više povrća i voća,
5. izbegavajte uzimanje hrane između obroka i održavajte optimalnu telesnu težinu,
6. nikada ne pušite cigarete,
7. alkohol uzimajte umereno ili ga sasvim izbegavajte.

piramidaŠta je pravilna ishrana?
Pravilnom ishranom u mnogome možemo pobojšati naše zdravlje i umanjiti rizik od nastanka bolesti. Zdrava ishrana je umerena i raznovrsna, i treba da se pridržavamo ovih jednostavnih pravila:

- svaki dan jesti sveže voće i povrće
- izbegavati punomasno mleko i punomasne sireve, treba uzimati proizvode od obranog mleka sa manje masnoća
- izbegavati proizvode od belog brašna,
- jesti hleb od celog zrna žitarica (integralni hleb), integralni pirinač
- jesti meso svaki drugi ili treći dan - izbegavati masno svinjsko meso
- jesti ribu dva do tri puta nedeljno
- smanjiti količinu ulja i drugih masnoća biljnog i životinjskog porekla
- smanjiti unos belog šećera i slatkiša
- smanjiti količinu soli, ne dosoljavati hranu
- konzumirati umerene količine alkohola

Heart_NGK0207_lgRedovna fizička aktivnost
Korisna fizička aktivnost podrazumeva redovne šetnje - svaki dan po 30-tak minuta, kao i rad u bašti ili prirodi. Na taj način povoljno utičemo i na faktore rizika: krvni pritisak, prekomernu telesnu težinu i masnoće u krvi. Ali treba biti oprezan: prekomeran fizički napor (trčanje, teretana, fitnes) u zatvorenom prostoru može dodatno opteretiti srce i krvne sudove i mora biti pod nadzorom lekara.

Ukoliko ste pušač prestanite da pušite! Duvanski dim štetan je ne samo za srce nego za celokupni organizam!

Pokušajte da savladate stres koji se javlja na poslu ili kod kuće, trudite se da budete pozitivni, da se radujete svakom danu vašeg života, jer smeh takođe blagotvorno deluje na zdravlje.

health_heartZDRAVLJE JE VAŽNIJE OD SVIH DRUGIH STVARI!!!

Vesti

Akreditacija 2014. Akreditacija 2014. 14-12-03 -   Agencija za akreditaciju zdravstvenih ustanova Srbije... More detail
Održan 7. Kongres udruženja kardiovaskularnih hirurga Srbije Održan 7. Kongres udruženja kardiovaskularnih hirurga Srbije 14-12-02 - U Novom Sadu, u Master centru, od 27-29. novembra 2014. godine,... More detail
Program VII Kongresa kardiovaskularnih hirurga Srbije Program VII Kongresa kardiovaskularnih hirurga Srbije 14-11-20 - FINALNO OBAVEŠTENJE VII Kongres kardiovaskularnih hirurga Srbije... More detail
Međunarodni klinički kurs u Institutu za KVBV Međunarodni klinički kurs u Institutu za KVBV 14-10-22 - Međunarodni klinički kurs u Institutu za KVBV sa stručnjacima... More detail
Obaveštenje UKVHS Obaveštenje UKVHS 14-09-17 - VII Kongres udruženja kardiovaskularnih hirurga Srbije sa... More detail

Humanizacija Instituta

Upoznaj svoj rizik / Jedan život jedno srce

pitanja i komentari

Misija i vizija

 

misija vizija

 

zdravo baner

PROJEKAT „TWINNING" (BLIZANAČKA SARADNJA) IZMEĐU INSTITUTA ZA KARDIOVASKULARNE BOLESTI VOJVODINE I AZZIENDA OSPEDALIERA DI LECCO (LOMBARDIJA, ITALIJA)

Projekat „twinning" se odvija pod pokroviteljstvom Pokrajinskog Sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju Vlade A.P. Vojvodine, i Vlade Regije Lombardije (Italija).

Opširnije...

5. MAJ Svetski dan čistih ruku

Kampanje Ministarstva zdravlja RS

 

ImatePravoBaner  ZdravljeSaOsmehom 

Kućni red Instituta

kucni_red

go_red_logo

Poslovanje i javne nabavke

Loading ...